L’acabament d’una competició sempre mereix una crònica
especial, centrada en un únic tema.
Divendres capvespre, al club d’escacs del Centre Cultural d’Alaior, es va
disputar l’emocionant darrera jornada de la competició en edat escolar que,
durant set setmanes, ens ha mantingut ben entretinguts aquests capvespres. Una
activitat organitzada conjuntament pel Consell Insular de Menorca i la
Delegació Menorquina.
Han estat set setmanes molt intenses de competició, on ha prevalgut el bon
comportament de tots i totes, i així ho vull reflectir. Com ja vaig comentar a
l’inici de la ronda de divendres, si parlam en clau escolar, tots i totes tenen
un aprovat molt alt i són els autèntics vencedors del campionat. Cal agrair
també a les famílies la seva bona predisposició durant tot el torneig. Entre
tots hem fet escola, amb l’esportivitat com a valor principal en tot moment.
Encara que pugui semblar repetitiu d’edicions anteriors, ens hem de
felicitar col·lectivament i continuar fent feina amb un objectiu clar: formar
persones a través de l’esport.
Vull agrair a tots els que han col·laborat, d’una manera o altra, en
aquesta competició escolar: des del patrocinador principal, el Consell Insular
de Menorca, fins a Guillem Simó com a àrbitre principal, David Pons i Oriol
Masip per l’assessorament tècnic en els “post mortem”, i els clubs del CE
Ferreries (Joan Coll) i el Centre Cultural d’Alaior. Sense l’esforç i el
compromís de tothom —famílies incloses— no hauria estat possible acabar el
campionat de la manera que s’ha fet.
També és fonamental reconèixer la tasca dels entrenadors i monitors de tots
els clubs de Menorca. No només per la preparació de partides i l’ensenyament
setmanal, sinó també per l’acompanyament psicològic després de les derrotes.
Aquest suport és clau per superar els moments difícils i, sens dubte, també és
molt valorat per les famílies.
Com era d’esperar, en aquesta darrera jornada els nervis i l’emoció van ser
protagonistes, amb molt en joc.
A totes les persones participants en aquestes
darreres jornades, com és habitual, se’ls ha fet lliurament d’un petit obsequi
per part de la delegació, consistent en un bidó amb el logotip de la delegació.
I anant ja a les “notes” de final de curs.
A la categoria sub-16-14, el campió ha estat Martin Krauchi (CECA) amb 6,5
punts; segon classificat, Adrià Torrent (CC Es Castell) amb 5,5 punts; tercer,
Roger Arguimbau (CECA) amb 5 punts; i quart, amb 4,5 punts, Eloi Alles (CECA).
En categoria femenina sub-16, Marian Piedrabuena (CE Ferreries) és la nova
campiona amb 4,5 punts i cinquena classificada absoluta.
Pel que fa a la categoria sub-14, el campió ha estat Iker Torres (CECA) amb
4 punts (sisè classificat absolut), i la campiona femenina, Aina Cardona (CE
Ferreries) amb 3 punts (onzena classificada).
A la competició sub-12, disputada de forma separada, hi ha hagut un empat
tècnic entre Marc Piedrabuena (CE Ferreries) i Lluc Pons (CC Alaior), amb 6
punts, que es resoldrà pròximament. La campiona femenina i tercera classificada
absoluta ha estat Laura Rodríguez (CC Alaior) amb 5 punts.
En sub-10, el campió absolut ha estat Isaac Garcia (Alaior) amb 6,5 punts,
invicte. La campiona femenina ha estat Zixi Wang (Maó) amb 4 punts.
En categoria sub-08, el campió ha estat David Cuerva (CE Ferreries) amb 5
punts.
Els jugadors classificats per a la competició autonòmica són: Martin
Krauchi, Adrià Torrent, Roger Arguimbau, Eloi Alles, Marian Piedrabuena, Aina
Cardona, Iker Torres, Lluc Pons, Marc Piedrabuena, Laura Rodríguez, Isaac
Garcia, Zixi Wang i David Cuerva.
Per veure tots els resultats de totes les partides d’aquesta darrera
jornada i les classificacions finals es pot consultar:
-
Campionat Sub-16-14: https://s2.chess-results.com/tnr1340101.aspx?lan=2&art=2&rd=7
- Campionat Sub-12: https://s3.chess-results.com/tnr1341490.aspx?lan=2&art=2&rd=7
-
Campionat Sub-10-08: https://s3.chess-results.com/tnr1340124.aspx?lan=2&art=2&rd=7
- Web de la
Federació Balear: https://www.fbescacs.com/ca/campionat-de-menorca-en-edat-escolar-2026-sub-08-a-sub-16.php
La competició autonòmica es disputarà del 8 al 10 de maig a Mallorca,
excepte les categories sub-10 i sub-08, que ho faran del 9 al 10 de maig.
Per a tots els jugadors i jugadores que han participat en aquesta
competició, esperam retrobar-los ben aviat als taulers. Els escacs no s’aturen,
i des de la Delegació ja treballam en els pròxims tornejos: Trofeu Delegació de
Menorca, Campionat de Menorca d’Escacs Ràpid, Circuit Blitz Illa de Menorca,
entre d’altres.
Des de la Delegació Menorquina només ens queda continuar treballant en
favor de l’esport escolar i donar l’enhorabona a TOTS els participants pel seu
comportament exemplar, i especialment als guanyadors finals.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada